akofaraji.ir
دکمه ها و هشدارها
نوشته شده در تاریخ 15 اردیبهشت 1403
نظرات: 0 امتیاز: 7 زمان مطالعه: 17 دقیقه
 
 
Jumbotron، دکمه ها و هشدار ها در بوت استرپ
 
 

Jumbotron در بوت استرپ

شاید ندانید jumbotron چیست؛ در واقع jumbotron یک مربع معمولا خاکستری رنگ است که توجه خواننده را به خود جلب می کند. این مربع معمولا برای مشخص کردن قسمت های حساس و مهم یک متن مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید هر کد HTML ای را در jumbotron ها قرار دهید، حتی عناصر دیگر بوت استرپ نیز در آن جای می گیرند. برای ایجاد این مربع ها در مثال زیر یک عنصر <div> ایجاد کرده ایم و سپس به آن کلاس jumbotron. را اضافه می کنیم:

 

مشاهده ی خروجی در JSBin

 

در مثال بالا این مربع یا مستطیل خاکستری رنگ را به وضوح کامل می بینید. البته اگر می خواهید jumbotron شما تمام عرض صفحه را بگیرد و گوشه های گِرد و زاویه دار نداشته باشد، کلاس jumbotron-fluid. و container. یا فقط کلاس container-fluid. را به عنصر مورد نظر اضافه کنید. به مثال زیر توجه کنید:

 

مشاهده ی خروجی در JSBin

 

هشدارها (Alert)

 

هشدارها در بوت استرپ 4 معمولا مستطیل هایی رنگی هستند که دارای پیام خاصی برای کاربر می باشند. برای ساختن آن ها باید کلاس alert. را به همراه یکی از کلاس های زیر به آن اضافه کنید:

.alert-success.alert-info.alert-warning.alert-danger.alert-primary.alert-secondary.alert-light .alert-dark

به این مثال توجه کنید:

 

مشاهده ی خروجی در JSBin

 

اگر بخواهید در داخل هشدارهای خود لینکی قرار دهید، متوجه می شوید که رنگ آن تغییر می کند و با بقیه ی اجزاء هشدار تفاوت دارد. این مسئله کمی ظاهر پیام را زشت می کند. بنابراین برای حل مشکل می توانید به لینک های خود کلاس alert-link. را اضافه کنید. ما این کار را در مثال زیر انجام داده ایم:

 

مشاهده ی خروجی در JSBin

 

قابلیت بسته شدن

 

در حالت عادی اگر بخواهید پیام یا باکس مشخصی را ببندید باید از جاوا اسکریپت استفاده کنید اما بوت استرپ این کار را برای ما انجام داده است و ما تنها به اضافه کردن کلاس موردنظرش نیاز داریم. برای بستن یک هشدار باید از کلاس alert-dismissible. استفاده کنید. سپس کلاس “class=”close و “data-dismiss=”alert را اضافه می کنیم تا هنگام کلیک روی آن ها، هشدار بسته شود:

 

مشاهده ی خروجی در JSBin

 
نکته: در کد بالا از ;times& به جای حرف x استفاده کرده ایم. دلیلش این است که ;times& علامت ضربدر بزرگتری داشته و در کل برای این کار پیشنهاد شده است.

اگر می خواهید به پیام هایتان انیمیشن اضافه کنید (به طور مثال هنگام حذف شدن) باید از کلاس های fade. و show. استفاده کنید:

 

مشاهده ی خروجی در JSBin

 

دکمه ها

در بوت استرپ 4 انواع و اقسام دکمه ها را داریم که آن ها را برایتان در قالب یک مثال آورده ایم:

 

مشاهده ی خروجی در JSBin

 

 کلاس های مربوط به دکمه ها (مانند کد بالا) می توانند روی تگ های <a> و <button> و <input> اعمال شوند. به کد زیر نگاه کنید:

 

مشاهده ی خروجی در JSBin

 

حالت outline

 

شما می توانید دکمه ها را به صورت outline (تو خالی) نیز ایجاد کنید. مثال:

 

مشاهده ی خروجی در JSBin

 

اندازه ی دکمه ها

 

می توانید با استفاده از کلاس های btn-lg. و btn-sm اندازه ی دکمه ها را تغییر دهید:

 

مشاهده ی خروجی در JSBin

 

دکمه ها در سطح block

 

می توان دکمه ها را در سطح block تعریف کرد تا تمام فضای نگه دارنده شان را بگیرند. برای این کار از کلاس btn-block. استفاده می کنیم:

 

مشاهده ی خروجی در JSBin

 

غیرفعال کردن یا فعال کردن دکمه ها

 

با اضافه کردن کلاس active. به دکمه ها می توانید ظاهر آن ها را به شکلی در آورید که انگار در حال فشرده شدن هستند و از طرفی با اضافه کردن attribute ای به نام disabled می توان آن ها را تا زمان دلخواه غیر فعال کرد (غیر قابل فشردن و کلیک کردن خواهند بود). البته عناصر <a> از disabled پشتیبانی نمی کنند بنابراین برای آن ها به جای disabled باید از کلاسی به همین نام (disabled.) استفاده کنید:

 

مشاهده ی خروجی در JSBin

 

حالت انتظار

 

دکمه هایی به نام دکمه های spinner (چرخنده) وجود دارند که کارشان اعلام حالت loading یا انتظار است. می توانید در صورت نیاز از آن ها نیز استفاده کنید:

 

مشاهده ی خروجی در JSBin

 

منبع: سایت روکسو


اگر احساس می کنید این مطلب برای شما مفید بود ، از 1 تا 10 به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه کاربران در مورد این مطلب

ثبت نظر
به نظر خوب میاد!
لطفا نام را وارد کنید
@
لطفا یک ایمیل منحصر به فرد و معتبر انتخاب کنید.
لطفا متن با کلمات و معانی مفهوم دار وارد نمایید